Bądź w pierwszej trójce | Google AdWords

Blog / Baza Wiedzy

Michał Klimorowski

Baza Wiedzy

Sierpień 24, 2015


Google stawia duże wymagania wobec stron internetowych, które mają znajdować się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Ale na pierwszej stronie w wyszukiwarce można też wyświetlić się dzięki odpowiednio dostosowanej kampanii AdWords, która pozwoli trafić do pierwszej trójki wyświetlanych reklam.

Biorąc pod uwagę fakt, że wyszukiwarka traktowana jest jako bezstronne źródło informacji, a użytkownik kieruje swoją uwagę tylko na reklamy zgodne z jego intencją, trudno chyba o lepsze źródło pozyskiwania osób bezpośrednio zainteresowanych naszą ofertą niż skuteczna reklama w Google. Odpowiednio zaplanowana kampania jest wręcz gwarantem sukcesu. A dla mało przekonanych – ten sukces można zmierzyć!

Określ cele
Przed podjęciem decyzji o realizacji kampanii reklamowej AdWords warto zastanowić się, jakiego rodzaju informacji szukają nasi potencjalni klienci i czy jesteśmy w stanie w ciekawy sposób odpowiedzieć na ich zapytania generowane w wyszukiwarce Google. Jeśli okaże się, że możemy zaproponować użytkownikom konkurencyjną na rynku ofertę, to znaczy, że najwyższy czas zacząć myśleć o kampanii w Google AdWords. Na początek należy zadać sobie kilka prostych pytań:
• Jakie są cele kampanii?
• Jakie są założenia kampanii?
• Jaki budżet mogę przeznaczyć na osiągnięcie wymierzonych celów?

Cele mogą być różne – zwiększenie liczby konwersji, ruchu na stronie czy osiągnięcie efektu brandingowego. Określenie w jakim czasie chcemy uzyskać efekt z prowadzonej kampanii wiąże się z naszymi założeniami i możliwościami, także budżetowymi. Choć ostatecznie okazuje się, że czasem przy niewielkim budżecie, a odpowiednio dobranych słowach kluczowych i ciekawych reklamach tekstowych można stworzyć reklamy, które będą uzyskiwały najwyższe możliwe pozycje w Google AdWords.

Wybierz sposób
Tworząc kampanie w Google AdWords można skorzystać z wyświetlania reklam tekstowych i graficznych oraz reklam w sieci YouTube. Do dyspozycji są narzędzia, które pozwalają dobrać odpowiednie słowa kluczowe i kierować reklamy do właściwych dla nas odbiorców. Dzięki rozwiązaniem, jakie daje panel AdWords możemy m.in. sprawdzić jak często jest wyszukiwana fraza dotycząca naszego biznesu oraz jakie portale wyświetlają pochodzące z Google reklamy display’owe. Możliwości jest wiele – wybrany sposób konstrukcji i kierowania reklam w dużej mierze jest determinowany przez cele, jakie chcemy osiągnąć. Warto jednak pamiętać, że żadne ustawienia nie wyniosą naszej reklamy na pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania jeśli reklama tekstowa czy graficzna będzie nieciekawa, nieestetyczna, źle wykonana i niepoprawnie napisana.

Mierz wyniki
Dobrze zaplanowania kampania i wykonane reklamy na pewno zwrócą uwagę potencjalnych klientów. A to już pierwszy krok do tego, żeby przełożyło się to na realne zachowanie użytkowników. Google AdWords daje możliwości mierzenia nie tylko liczby wyświetleń i kliknięć w reklamę, ale też konwersji, która może przyjmować wiele form: zakup, rejestracja w serwisie, wysłanie e-maila, zostawienie danych, wypełnienie formularza, zapytanie telefoniczne. O ile wydaje się, że trudno jest zliczyć użytkowników przychodzących z reklam AdWords, o tyle są na to sposoby, jak chociażby oddzielny numer telefonu, który pojawia się tylko i wyłącznie w reklamach pochodzących z kampanii. Ponadto, Google pozwala tworzyć w panelu listy odbiorców, którzy odwiedzili naszą stronę i zarazem stanowią najbardziej zainteresowaną grupę odbiorców. Narzędzia Google AdWords dają zatem realną możliwość zliczania zachowań użytkowników, które są odpowiedzią na nasze kampanie w Internecie.

Zadbaj o AdRank
W górnej części pierwszej strony wyszukiwarki Google wyświetla się maksymalnie jedenaście reklam w konfiguracji: trzy na górze i osiem z boku. Jeśli konkurencja w danej branży jest duża i wiele firm korzysta z tych samych słów kluczowych należy zadbać o wysoki ranking, czyli AdRank. To właśnie od niego zależy pozycja, na której wyświetla się reklama w wynikach wyszukiwania. Poza deklarowanym kosztem za kliknięcie składa się na niego także jakość słów kluczowych. Oznacza to, że nawet przy najwyższej deklarowanej stawce nie można osiągnąć wysokich pozycji w reklamach AdWords jeśli słowa kluczowe są słabej jakości i nie cieszą się popularnością wśród odbiorców. Dlatego tworząc kampanię należy dokładnie przemyśleć konstrukcje sformułowań. Ale nie tylko. Nawet jeśli będziemy mieli wysoki AdRank, a nasze reklamy nie będą atrakcyjne dla odbiorców, to nie będą konwertować. Inwestując w reklamę AdWords warto zatem powalczyć o miejsce w pierwszej trójce reklam wyświetlanych na najtrafniejsze dla naszego biznesu zapytania i zaproponować treści, które wywołają pożądane zachowanie potencjalnych klientów.

Tagi: ,