Rola broszury w marketingu nieruchomości

Blog / Baza Wiedzy

Dominika Mrowińska-Bolka

Baza Wiedzy

Czerwiec 3, 2015


W branży nieruchomości niebanalną rolę w promocji i komunikacji z potencjalnymi klientami odgrywają drukowane materiały reklamowe. Niebanalną – ale jaka ona dokładnie jest i z czego wynika?

Choć Internet jest obecnie głównym źródłem informacji dla potencjalnych klientów rynku nieruchomości, to wciąż niezastąpione pozostają broszury i foldery reklamowe, które w różnych okolicznościach docierają do zainteresowanych. W zależności od przeznaczenia i celu posiadają odmienne formy i są dystrybuowane różnymi kanałami, a tym samym zmienia się ich rola.

Informacja przede wszystkim
Drukowane foldery spełniające funkcję informacyjną stanowią swoistą kompilację wiadomości na temat inwestycji. W postaci rozbudowanych broszur, czasem w formie wręcz wielostronicowych albumów prezentują nieruchomość i zawierają kompleksowe dane na temat oferty. Takie foldery powstają zwykle z myślą o spotkaniach biznesowych, na których przekazywane są klientom, albo o imprezach promocyjnych, podczas których zainteresowani mogą dzięki takiej formie poznać bliżej inwestycję. Charakterystyczna dla tego rodzaju materiałów jest ich wysoka jakość zarówno jeśli chodzi o treści, jak i projekt graficzny oraz wydruk. Do potencjalnych klientów trafia wartościowy materiał informacyjno-promocyjny, który w dużym stopniu odpowiada na najważniejsze pytania dotyczące oferty.

Focus na ofertę
W celu zaciekawienia i zwrócenia uwagi odbiorców na wybraną inwestycję powstają okrojone w treść ulotki i foldery. Takie broszury są zwykle dystrybuowane w dużej liczbie, a ich wydruk ma na celu dotarcie do jak największej liczby odbiorców i próbę odesłania ich do źródła z większą ilością informacji, jakim jest np. strona internetowa. W przypadku takich materiałów istotnym elementem jest estetyka i pomysł wykonania – tylko ciekawie zaprojektowane i wydrukowane w dobrej jakości materiały będą skupiały na sobie uwagę klientów. Szczególnie jeśli są np. rozdawane podczas imprez branżowych, gdzie konkurencja bywa bardzo duża. Niewielkie ulotki i broszury, które nie zawierają dużo treści, a zwracają uwagę chwytliwymi tytułami i ciekawą formą graficzną, są sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów na dużo szerszą skalę niż broszury informacyjne skierowane często do konkretnych, wąskich grup odbiorców.

2 w 1?
Czy możliwa jest synteza roli informacyjnej i stricte reklamowej folderów i broszur oraz stworzenie idealnego, uniwersalnego materiału promocyjnego? Otóż niekoniecznie jest to potrzebne. Przygotowując drukowane foldery do celów marketingowych warto stworzyć obraz ich odbiorcy i przygotować wariant, który rzeczywiście sprawdzi się w kontakcie z danym klientem. Sposób dystrybucji oraz to, co chcemy przekazać jest kluczowe przy realizacji tego typu materiałów. Tworzenie broszur z myślą o roli jaką mają pełnić pozwala uzyskać najbardziej odpowiednią formę, która skutecznie spełni swój cel i trafi do rąk właściwego odbiorcy, który niezależnie czy otrzyma bogaty w informacje album, czy jednostronicową broszurę – powróci do oferty.

Tagi: ,