79 sekund. Tak szybko buduje Panattoni Europe
Wystarczyło 150 dni, aby w Strykowie powstało nowe centrum logistyczne. Cały proces budowy magazynu dla Castorama Polska można zobaczyć w filmie trwającym jedynie 79 sekund!
Największa inwestycja Panattoni Europe
Castorama Polska w 2013 roku postanowiła przenieść swój magazyn spod Poznania do Strykowa. W następstwie tych decyzji, deweloper Panattoni Europe wybudował magazyn typu build-to-suit (BTS), który znajduje się w okolicy istotnego węzła komunikacyjnego: na przecięciu autostrad A1 i A2. Licząca 50 tys. m2 inwestycja była największą powierzchnią przemysłową wybudowaną w 2013 roku w Polsce. Utrwalenie budowy deweloper powierzył SkyConcept.
Budowa nie do powtórzenia
Widząc przed sobą jeszcze pusty plac budowy wybraliśmy najbardziej optymalne miejsce montażu specjalnego masztu oraz kamery. Biorąc pod uwagę fakt, że kamera jest ustawiana tylko raz na cały okres trwania budowy, musieliśmy dokonać jej dokładnej kalibracji względem obszaru inwestycji. W trakcie realizacji budowy każda, nawet delikatna, zmiana położenia kamery wpłynie na estetykę końcowego materiału.
Konfiguracja sprzętu i połączenia z Internetem pozwoliły na śledzenie na żywo przebiegu budowy 24 godziny na dobę oraz na przesyłanie na zewnętrzny serwer wykonywanych cyklicznie zdjęć. Proces ten wymagał nieustannego monitoringu z naszej strony, aby w razie zakłóceń niezwłocznie wykryć jakiekolwiek nieprawidłowości w działaniu sprzętu.
Promocja dewelopera
Z ogromnej liczby wykonanych zdjęć wybraliśmy te, które pozwoliły na stworzenie materiału wideo obrazującego kolejne etapy budowy. Zmontowany w ten sposób timelapse, tzn. film poklatkowy, wzbogacony o animacje, dynamiczne ujęcia z wnętrza oddanego do użytku magazynu i ścieżkę dźwiękową, stanowi filmową prezentację możliwości w zakresie realizacji inwestycji przez Panattoni Europe.
Deweloper otrzymał materiał, który z jednej strony dokumentuje przebieg budowy, a z drugiej stanowi swoistą wideoreferencję. Film posiada dużą wartość marketingową jako materiał promocyjny, który jest szeroko wykorzystywany podczas różnego rodzaju eventów czy spotkań biznesowych. Film doskonale sprawdza się w celach autopromocyjnych działalności Panattoni Europe na rynku nieruchomości komercyjnych.