Anatomia filmu korporacyjnego
Od idei do projektu
Pytania i odpowiedzi – tak w skrócie wyglądały pierwsze spotkania dotyczące celu stworzenia filmu korporacyjnego dla firmy Golub GetHouse. Szukając sposobu na odpowiednią prezentację oraz środków wyrazu, jakie zostaną wykorzystane, uważnie wsłuchiwaliśmy się w opowieści dewelopera dotyczące jego inwestycji. Staraliśmy się znaleźć punkt zaczepienia, który stanie się osią prezentacji PRIME Corporate Center – nowoczesnego budynku biurowego na warszawskiej Woli. Godziny spędzone na rozmowach przyniosły oczekiwany efekt w postaci wspólnej wizji filmu odpowiadającego potrzebom Klienta i pozwalającego pokazać nie tylko budynek, ale historię, jaka towarzyszyła jego realizacji. Pogłębiona analiza podejścia samego dewelopera do inwestycji pozwoliła wyznaczyć kluczowe momenty, które stały się osią
fabularną prezentacji.
Wspólna koncepcja
Dialogi czy monologi? Szukanie odpowiedzi trwało długo i zakończyło się decyzją o wykorzystaniu obrazu jako najbardziej sugestywnego środka wyrazu. Budynek czy ludzie? Każde ustalenie
w procesie kreacyjnym wpływało na kolejne i prowadziło do wypracowania sposobu prezentacji detali dotyczących PRIME Corporate Center. Wychodząc od chęci pokazania budynku, dotarliśmy do punktu, w którym to ludzie i proces, jaki towarzyszył powstawaniu biurowca, okazały się być najważniejsze. Dodatkowo, sama inwestycja nie była standardowa, bo już na etapie budowy deweloper wiedział, że PRIME będzie w 95% wynajęty przez Raiffeisen Polbank. Etap negocjacji z najemcą był zatem lwią częścią całego przedsięwzięcia. Stanowił także wyzwanie filmowe, bo musieliśmy pokazać prace inwestora na wielu płaszczyznach – także komunikacji z klientem.
Realizacja filmu była zatem swoistym zwizualizowanym studium przypadku powstawania nowoczesnego obiektu biurowego. Prace nad ruchomym obrazem poprzedziło tworzenie scenariusza
i storyboardów, które pozwoliły zobaczyć, jak będą wyglądały kolejne ujęcia. Dobór oprawy muzycznej był etapem, który zamknął współpracę koncepcyjną. Był to także ostatni moment na uwagi od Klienta, poprawki do warstwy merytorycznej. Kolejny etap to już dynamiczna praca na planie filmowym oraz nad montażem, której finałem miał być niepodważalnej jakości film korporacyjny.
Właściwe wybory
Uzyskanie najwyższej jakości filmu, który będzie odpowiadał standardom jakie prezentuje biurowiec determinowało dobór technik, narzędzi i zespołu, który realizował przedsięwzięcie. Głównym założeniem był kinowy charakter materiału filmowego oraz specyfikacja ekranów, na których odbyła się jego premiera. Aby spełnić wymogi techniczne realizacja przybrała dużą skalę, która wymagała obsługi z najwyższej półki. Podczas dni zdjęciowych towarzyszył nam sprzęt mieszczący się w trzech ciężarówkach. Do ujęć filmowych wykorzystaliśmy kamerę ARRI Alexa Plus, używaną do kinowych produkcji zdobywających nagrody na światowej klasy festiwalach. Sceny były kręcone w kilku lokalizacjach, co sprawiło, że kamery, oświetlenie oraz licząca ponad piętnaście osób ekipa filmowa musiały się przemieszczać, a miejsca
zostać dostosowane do potrzeb realizacji. Jedną z lokalizacji był budynek PRIME Corporate Center, którego otoczenie stanowiło finałowe miejsce całej realizacji. Jednocześnie, to właśnie na otwarciu biurowca miał swoją premierę film PRIME. Made by Passion.
Grande finale
Otwarciu PRIME Corporate Center towarzyszyła uroczysta gala, na której zaproszeni goście mogli poznać historię biurowca zaprezentowaną w filmie korporacyjnym. Należy jednak zauważyć, że PRIME. Made by Passion jest także historią pokazującą zaangażowania dewelopera. To ostatnie widać w samym filmie,
w którym Prezes Golub GetHouse, Czarek Jarząbek postanowił pojawić się w ujęciach i osobiście przekazać widzom emocje, jakie towarzyszyły realizacji nowoczesnego budynku biurowego. Tym samym, stworzył historię pracy Golub GetHouse nad inwestycją przeznaczoną dla klienta korporacyjnego.
Po wielkim finale i otwarciu PRIME Corporate Center, kolejni klienci dewelopera mogą zobaczyć to studium przypadku odwiedzając showroom następnej jego inwestycji na warszawskiej Woli
– Mennica Legacy Tower. Obiekt ma stać się nową ikoną architektoniczną Warszawy, a PRIME stanowi dla Golub GetHouse realną referencję.