Ile powinien kosztować marketing nieruchomości?
Pieniądze to w Polsce nadal temat tabu. W marketingu trzeba jednak o nich rozmawiać. Szczególnie, że wiele firm w dalszym ciągu traktuje marketing jako koszt, nie zaś inwestycję, a na pytanie „Ile powinien kosztować marketing nieruchomości?” odpowie „jak najmniej”. Tylko co zrobić, żeby „jak najmniej” nie było „za mało”? Wyjaśnia Tomasz Ogrodzki, Parnter w SkyConcept.
Tomasz Ogrodzki, Parnter w SkyConcept: Weźmy za przykład Warszawę. W stolicy na koniec 2017 roku było blisko 5,3 mln m kw. biur, a ciągle wyrastają nowe biurowce. Według obliczeń firmy Cushman & Wakefield, w 2018 roku powinny dobiec końca prace nad 15 budynkami o łącznej powierzchni blisko 200 tys. m kw., a już teraz co dziesiąty metr kwadratowy w biurowcach nie ma najemcy. W tej sytuacji to marketing staje się głównym czynnikiem sukcesu. Co ważne – skuteczny marketing. Im bardziej firma zdaje sobie z tego sprawę, tym większy problem może mieć konkurencja.
[…]