Mapa skojarzeń, czyli zalety infografiki w dzisiejszym przekazie informacji
Jaka jest przewagą infografiki nad innymi formami przekazu? Chyba trudno o lepszą rekomendację niż to, że człowiek zapamiętuje 90% z informacji graficznych, zaś zaledwie 10% z tego, co dociera do niego w formie tekstowej. A to tylko jedna z zalet jakie posiada ten rodzaj komunikowania treści.
Same fakty
Infografika przedstawia przede wszystkim tylko istotne dla tematu fakty. Jako skrótowa forma przekazywania treści doskonale sprawdza się w podawaniu do wiadomości danych liczbowych, podsumowań badań i wszelkich wyników z rynku. Bez większych problemów może wykorzystywać wykresy i w przejrzysty sposób pokazywać zmiany na przestrzeni czasu. Przejrzystość, czytelność i zwięzłość oraz komunikowanie tylko najważniejszych danych pozwala dużo szybciej je przyswoić odbiorcom i zapamiętać co, na czym szczególnie zależy nadawcy.
Branża nie jest barierą
Elastyczność jest jedną z głównych cech, a zarazem zalet infografik. Dzięki temu mogą one być wykorzystywane do prezentowania danych niezależnie od tematu czy branży. Sprawdzają się zarówno w przekazywaniu informacji stricte naukowych, jak również wyników sprzedaży firmy w danym roku czy np. informacji o osiąganych celach biznesowych. Wystarczy jedynie odpowiednio dopasować elementy graficzne i charakter wizualny do przekazywanych treści.
Duży zasięg
Zalewająca odbiorców fala informacji w internecie sprawia, że coraz trudniej wyłowić z masy treści te najistotniejsze. Dotarcie do odbiorców jest nie lada wyzwaniem, a infografiki są formą, która zdecydowanie pozwoli wyróżnić się na tle innych materiałów. Informacje w postaci wizualnych historii znacznie częściej są udostępniane przez użytkowników w internecie, a to przyciąga kolejnych odbiorców. Dlatego myśląc o sposobie prezentacji treści warto mieć na uwadze zalety, jakie infografiki dają zarówno odbiorcy jak i nadawcy.