Pinterest narzędziem dla rynku nieruchomości?
Znalezienie sposobu na skuteczną prezentację nieruchomości stanowi często problem dla deweloperów. Tymczasem jedno z rozwiązań, które może zostać wykorzystane do pokazania każdego rodzaju budynków i terenów inwestycyjnych, jest w zasięgu ręki każdego, kto korzysta z internetu
Pinterest niekoniecznie kojarzy się jako platforma wykorzystywana przez firmy do komunikacji z odbiorcami. Funkcjonuje bardziej w charakterze banku zdjęć, a także narzędzia do dzielenia się prywatnymi fotografiami ze znajomymi. Przyszedł jednak czas, żeby odkryć nieco inną stronę tego medium. Platforma jest bowiem prawdziwym źródłem inspiracji i co ważniejsze – informacji, przez co nie należy ignorować jej w planowaniu komunikacji z odbiorcami i potencjalnymi klientami.
Charakter i funkcjonalności Pinteresta sprawiają, że idealnie sprawdza się w prezentacji ofert branży nieruchomości. Przede wszystkim pozwala w atrakcyjny wizualnie sposób pokazać ofertę, obiekty, tereny – profesjonalne zdjęcia są na tej platformie bardzo popularne i gromadzą uwagę szerokiego grona odbiorców. To także moc sprzedażowa tego medium. Każde zdjęcie może zostać dokładnie opisane, a także odesłać do źródła. Co istotne dla branży nieruchomości, Pinterest posiada obecnie możliwość geolokalizacji – odbiorcy mogą poza zdjęciem, zobaczyć dokładną lokalizację nieruchomości i jej oznaczenie na mapie. Ale to nie wszystko. Ogromnym plusem dla aplikacji jest możliwość tworzenia tablic, które gromadzą zdjęcia. To funkcja przydatna zwłaszcza do prezentacji ofert z branży nieruchomości, gdyż pozwala tworzyć tablice tematyczne, np. pokazujące tereny inwestycyjne, obiekty biurowe, mieszkaniowe, a także tablice z konkretną jedną ofertą. Wszystko jest w dodatku opatrzone przejrzystą grafiką i prostą nawigacją.
Nie da się ukryć, że komunikacja jest obecnie coraz bardziej wizualna. Większą uwagę przyciągają materiały opatrzone zdjęciami, niż same opisy ofert. O popularności treści wizualnych świadczą dane podane przez Sotrender, według których np. na Facebooku posty ze zdjęciami są udostępniane ok. 9 razy częściej i komentowane ponad 24 razy częściej niż te z samym tekstem. Zaś w popularnej aplikacji Twitter posty ze zdjęciami otrzymują ok. 140% więcej retweetów niż te bez fotografii. A co z innymi mediami społecznościowymi wykorzystującymi fotografie, jak np. Instagram? Z perspektywy branży nieruchomości Pinterest posiada ogromną przewagę nad innymi aplikacjami ponieważ pozwala kompleksowo pokazać materiały w pełni profesjonalne. Dlatego też, być może warto poświęcić mu więcej uwagi w planowaniu komunikacji z odbiorcami i czerpać z prostych narzędzi, dostępnych zaledwie po kilku kliknięciach.