Rebranding warszawskiego dewelopera
Klienci na rynku mieszkaniowym dokonują bardzo świadomych wyborów – nikt nie chce kupić kota w worku – szczególnie, że często są to inwestycje „na lata”. Tym bardziej deweloperzy muszą liczyć się z tym, że przy wysokich wymaganiach klientów i niemałej konkurencji, jednym z czynników wpływających na decyzje zakupowe odbiorców jest… wizerunek dewelopera! Dlatego też warszawska Ostoja Kampinos zmieniła się w Ostoję Development. A to była tylko jedna ze zmian, którą dla dewelopera przeprowadził zespół SkyConcept.
Dotychczas Klient komunikował się właśnie pod nazwą Ostoja Kampinos, co w dłuższej perspektywie komunikowania się marki budującej wciąż nowe inwestycje nie oddawało zakresu jej działalności i mogło mylnie pozycjonować ją w oczach potencjalnych klientów. Wspólnie z deweloperem, SkyConcept zdecydowało o zastąpieniu słowa „Kampinos” na „Development”, co jasno komunikuje czym zajmuje się firma. Jednocześnie, taka forma nazwy nie sugeruje jednej przestrzeni geograficznej, co miało miejsce w przypadku słowa „Kampinos”. Tym samym, to właśnie „Ostoja” stała się podstawą nazwy marki, i to tę część może swobodnie modyfikować deweloper, który oddaje w ręce klientów wciąż nowe inwestycje. Takim naturalnym następstwem jest nazwa Ostoja Babice, jaką nosi osiedle będące w trakcie sprzedaży.
Następnym, naturalnym etapem po zmianie nazwy był lifting logotypu. Pozostał element graficzny jakim jest drzewo, ponieważ oddaje charakter budowanych przez dewelopera osiedli. Zmienił się natomiast układ nazwy – jak i sama ona. Jak się okazało, to był dopiero początek wspólnych prac SkyConcept i dewelopera nad zmianami w zakresie prezentacji marki.

W maju 2018 roku zakończyliśmy prace nad nową stroną www.ostojadevelopment.pl. Eksperci SkyConcept odpowiadają za projekt i układ strony i zawartości merytorycznej. Strona została utrzymana w kolorach zielonym i białym. Po wprowadzonych zmianach potencjalni klienci mogą w prosty sposób przeanalizować ofertę dewelopera, znaleźć wszystkie potrzebne informacje i skontaktować się z przedstawicielami Ostoja Development.
Podążając za trendami na rynku i przede wszystkim potrzebami klientów, SkyConcept zaproponowało deweloperowi rozwiązanie marketingowe wykorzystujące nowoczesne technologie, które są obecnie jednym z motorów napędowych w branży nieruchomości. Tym sposobem powstała dla Ostoi Development specjalna aplikacja mobilna, którą deweloper może wykorzystywać podczas branżowych targów. Klienci mogą w niej obejrzeć oferty i zostawić swoje podstawowe dane kontaktowe z informacją o zainteresowaniu konkretnymi pozycjami z listy domów. Aplikacja ta przyniosła wymierne korzyści. Po targach deweloper miał 50 nowych kontaktów, a kilka z domów znalazło właścicieli.
Eksperci SkyConcept zaprojektowali i wykonali także wszystkie graficzne prace nad materiałami promocyjnymi firmy, takimi jak: ulotki, broszury, wizytówki czy katalogi. – Rebranding jest doskonałą okazją, żeby zakomunikować potencjalnym klientom, że nie stoimy w miejscu, rozwijamy się, jesteśmy nowoczesną firmą, która wie jak odpowiedzieć na potrzeby każdego konsumenta – mówi Jacek Gratkiewicz, Specjalista ds. strategii medialnych i wizerunku, SkyConcept. – Poza tym, dobrze przeprowadzony rebranding jest naturalną ewolucją w każdej firmie. W wielu przypadkach nie tylko odświeża i poprawia wizerunek, ale ma motywujący wpływ na samą firmę i wprowadza nową energię wśród pracowników – twierdzi Jacek Gratkiewicz.