Jakie strony lubi Google?
Która firma nie marzy o tym, by znaleźć się na samej górze bezpłatnych wyników wyszukiwania? Istnieje kilka rozwiązań, które pomogą naszej stronie zaskarbić sobie sympatię Google’a. Czym zatem powinna charakteryzować się witryna, by mogła osiągnąć wysoką pozycję? Poznajcie 5 najważniejszych cech.
WARTOŚCIOWE TREŚCI
Co decyduje o pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarce? Przede wszystkim jej zawartość! Content to najważniejszy element każdej witryny. Dlatego niezwykle istotne jest publikowanie użytecznych, ale i unikalnych treści oraz ich odpowiednie aktualizowanie. Prowadź firmowego bloga, angażuj odbiorców, twórz wartościowe artykuły, nawiązuj do branży, którą reprezentujesz, a przekonasz się, że Google to doceni! Bo merytoryczny content, oprócz tego, że buduje relację z użytkownikiem strony i kreuje pozytywny wizerunek marki w Sieci, cały czas „pracuje” na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
KRÓTKI CZAS ŁADOWANIA STRONY
Czas ładowania się witryny to kluczowy aspekt dla większości internautów. Możemy być pewni, że zawieszająca się, wolno działająca strona szybciej odstraszy potencjalnych klientów, niż sprawi, że zainteresują się naszą ofertą. Użytkownicy prawdopodobnie prędko opuszczą witrynę, a szanse, że odwiedzą ją ponownie diametralnie zmaleją. Nie działajmy zatem na swoją niekorzyść! Zróbmy wszystko, by maksymalnie usprawnić i przyspieszyć działanie www. Poprośmy o pomoc profesjonalistów. Zadbajmy o funkcjonalny hosting, skorzystajmy z narzędzi Google, które przeanalizują witrynę i wskażą, co powinniśmy zmienić.
POMOCNE LINKI
Linki to wciąż jeden z podstawowych i najważniejszych czynników rankingowych w Google. Wartościowy tekst, atrakcyjne wizualnie zdjęcia, infografiki czy angażujące wideo – to treści, które odbiorcy bardzo chętnie podają dalej, dzieląc się nimi z innymi internautami. Kiedy użytkownicy udostępniają je na swoich blogach lub fanpage’ach nasza strona generuje linki, które z kolei bardzo docenia Google.
RESPONSYWNOŚĆ
Obecnie znakomita część internautów przegląda witryny www na smartfonach i tabletach. Z czym to się wiąże? Z koniecznością dostosowania waszych stron do różnego rodzaju urządzeń. Witryna powinna automatycznie dopasowywać się do wielkości wyświetlacza urządzenia użytkownika i zapewniać internaucie łatwy i kompleksowy dostęp do wszystkich zawartych na niej treści. Google kładzie spory nacisk na ten element funkcjonowania strony, dlatego witryny, które nie spełniają wspomnianych kryteriów niestety szybko spadają w pozycjach wyszukiwania. Nie lubią ich ani użytkownicy, ani Google. Zadbajcie więc o responsywność www – naprawdę warto!
SOCIAL MEDIA
Chcesz, by Twoja witryna była wysoko w wyszukiwarce Google? Pozwól jej zaprzyjaźnić się z Social Mediami. Okazuje się bowiem, że nie tylko użytkownicy przywiązują uwagę do lajków i udostępnień – Google także! Szczególnie, jeśli aktywności generowane są naturalnie przez osoby, które interesują się tematyką związaną z treściami na stronie. Im więcej treści „wyszerowanych” z docelowej witryny, tym lepsza pozycja w Google. Dlatego też warto na stronach www umieszczać odnośniki do firmowych kont. A ponieważ Social Media dają duże pole do ekspozycji swojej marki, można wybrać portale odpowiadające profilowi firmy – biznesowe, jak LinkedIn, GoldenLine, Behance, czy skierowane bezpośrednio do przedsiębiorstw z branż B2C, które z powodzeniem mogą wykorzystywać takie Social Media jak: Facebook, Instagram czy Snapchat. Niezależnie od tego co wybierzemy, konsekwentnie prowadzone działania z pewnością przyniosą oczekiwane skutki i będą sprzyjać budowaniu silnej pozycji strony www w Google.