Visual Content rządzi w Sieci
Materiały wizualne to zdecydowanie najczęściej publikowane treści online. Dzięki swojemu prostemu przekazowi przyciągają i skutecznie zatrzymują uwagę internautów. Przystępne w odbiorze i atrakcyjne dla odbiorców są również potężnym narzędziem reklamowym – coraz chętniej używanym przez marketerów. Dlaczego warto wykorzystywać treści wizualne w content marketingu? Poznajcie 4 proste powody.
ZWRÓĆ UWAGĘ ODBIORCY
Masa informacji, które codziennie do nas docierają sprawia, że po pierwsze – nie nadążamy z ich analizowaniem i selekcją, a po drugie – jesteśmy nimi zwyczajnie znudzeni. Jak zatem dotrzeć do odbiorcy i zatrzymać jego uwagę? Dzięki obrazom! Dzisiaj swoją uwagę koncentrujemy przede wszystkim na treściach wizualnych, które w szybki i przystępny sposób mogą przekazać nam cały pakiet danych. Zrozumienie takiego przekazu angażuje zdecydowanie mniej naszego czasu, niż przeczytanie choćby krótkiego tekstu. A graficzna forma komunikatu sprawia, że o wiele szybciej go zapamiętujemy.
WYSZERUJ TO
Treści wizualne wpływają na liczbę udostępnień opublikowanej informacji na portalach społecznościowych i kanałach „real time”. Skutecznie zwiększa to zasięg jej odbioru i wpływa na liczbę odsłon. Internauci zdecydowanie chętniej dzielą się contentem, który jest ciekawy i dynamiczny. Jakie treści najczęściej pojawiają się na wallach naszych znajomych? No właśnie! Zdjęcia, filmy, wykresy, kolorowe grafiki – to one opanowały social media! Jeśli zależy Wam na polubieniach i udostępnieniach – warto o tym pamiętać!
ZWIĘKSZ ZAANGAŻOWANIE NA WWW
Witryny internetowe, które zawierają wiele treści wizualnych zdecydowanie bardziej interesują internautów. Obrazy nie tylko sprawiają, że użytkownicy spędzają na stronie więcej czasu, ale również zwiększają stopień ich zaangażowania. Badania wykazały, że content wizualny zwiększa współczynnik klikalności aż o 47%! Internauci chętniej przeglądają witrynę, a co za tym idzie – poznają ofertę firmy. Liczby nie kłamią, więc nie traćmy czasu na publikowanie „suchych” tekstów!
STAŃ SIĘ WIARYGODNY
Materiały wizualne wpływają na wiarygodność i rozpoznawalność marki w Sieci. Logo umieszczane na publikowanych zdjęciach lub infografikach sprawia, że internauci zaczynają łączyć treści z konkretną firmą i kojarzyć ją z danymi usługami. Finalnie buduje to silną pozycję marki jako eksperta w określonej dziedzinie. Firma zaczyna budzić zaufanie, tworząc pewną więź z odbiorcą – a tym samym potencjalnym klientem. Skutkiem tego jest zwiększenie zainteresowania ofertą, ale i tworzenie określonego wizerunku w Sieci.