Web design dla nieruchomości – 5 trendów w projektowaniu stron www
Połączenie funkcjonalności z atrakcyjnym wyglądem strony www to wyzwanie, z którym zmagają się projektanci chcący sprostać wymaganiom użytkowników. Dlatego web design to jedna z tych dziedzin, w której ciągle zachodzą dynamiczne zmiany. Poznajcie najpopularniejsze trendy w projektowaniu i dowiedzcie się, jakie strony są aktualnie na topie.
1. MINIMALIZM
Przerost formy nad treścią? Nic podobnego! Do lamusa odchodzą ozdobniki, gradienty, lustrzane odbicia czy niestandardowe fonty, które mogłyby rozpraszać uwagę użytkownika strony. Obecnie internauci preferują przejrzyste, czytelne witryny, które zapewniają szybki dostęp do najważniejszych informacji. W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się tzw. projektowanie płaskie. „Flat design” sprawia, że interfejs strony staje się bardziej intuicyjny i responsywny. Jedną z odmian stylu jest „material design”, który charakteryzuje się trójwymiarowością, używaniem czystych, pastelowych barw oraz stosowaniem prostych kształtów.
2. CIEKAWA TYPOGRAFIA
Typografia to nie tylko ważny trend, ale również istotna część projektowania stron internetowych. Odpowiednio dobrany krój czcionki umożliwia szybkie czytanie, nawigację i skanowanie treści, a dodatkowo – jest atrakcyjnym elementem wizualnym witryny. Oryginalne typografie, tworzące spójną kompozycję z pozostałymi detalami na stronie sprawiają, że cały projekt nabiera niebanalnego, świeżego charakteru. Co więcej, przekaz zaprezentowany w takiej formie dużo szybciej dociera do odbiorców i kieruje ich uwagę na najważniejsze naszym zdaniem treści. Jest to doskonały sposób, aby umiejętnie przedstawić ważne informacje lub tak pokierować użytkownikiem, aby wykonał akcję, na której nam zależy.

3. PROFESJONALE ZDJĘCIA I REZYGNACJA ZE STOCKA
Wysokiej jakości fotografie dostosowane do potrzeb klienta zdecydowanie wygrywają ze stockowymi zdjęciami pobranymi z Internetu. Użytkownicy zupełnie inaczej postrzegają obrazy, które bezpośrednio odnoszą się do konkretnej firmy czy produktu. Co z tego wynika? Jeśli chcemy zainteresować użytkownika i zatrzymać go na stronie powinniśmy zrezygnować z banków oferujących stockowe fotografie. Skupmy się na oryginalnych projektach, do których zaliczają się m.in. indywidualne sesje na zlecenie klienta. Zadbajmy także, aby obrazy znajdujące się na naszej witrynie były spójne z animacjami oraz motywem przewodnim pozostałych elementów www, które z kolei powinny charakteryzować się minimalistycznym designem. Głównym celem jest czytelność i efektywność – pamiętajmy o tym!
4. STORYTELLING
Wśród trendów należy wyróżnić również storytelling – sztukę używania słów i metafor w celu zobrazowania odbiorcom pewnej idei w sposób, który wpływa na ich emocje i wyobraźnię. „Narracja wizualna” daje możliwość oddziaływania na użytkowników, pozwalając skupiać ich uwagę na eksplorowaniu www. Snucie historii jest niezwykle przydatne szczególnie przy prezentowaniu nowego produktu lub wydarzenia. Storytelling pomaga odbiorcom zrozumieć ich motywacje i działania. Użytkownicy potrzebują czuć więź z produktem, a zbudować tę więź można właśnie za pomocą strony internetowej.
5. ANGAŻOWANIE UŻYTKOWNIKA
Coraz bardziej popularne stają się tzw. „mini-interakcje”, które mają na celu zachęcenie użytkowników do aktywności na stronie, jak np. udostępnienia postu, polubienia go lub szybkiego skomentowania – nawet bez konieczności otwierania artykułu. Chodzi przede wszystkim o bazowanie na wzajemnych akcjach, które są kluczem do zwiększenia zainteresowania zarówno samą stroną www, jak i oferowanymi na niej usługami czy produktami. Kolejnym sposobem na budowanie zaangażowania wśród odbiorców naszej witryny są animowane elementy interfejsu. Oprócz tego, że skutecznie zatrzymują uwagę internautów, umożliwiają również łatwiejsze i bardziej intuicyjne poruszanie się po zaprojektowanej przestrzeni użytkowej. Ważne, by przed umieszczeniem na stronie takich elementów dokładnie przeanalizować cel i działanie animacji.